Jul





Blondiies Lilla Jullista för Sveriges Bloggare

Blondiie har gjort en egen liten jullista som jag oxå varit med i! Var med du oxå!
Jag hittade listan på Blondiies sida.
När du gjort utmaningen på din blogg, svara då i min gästbok så jag kan kolla dina svar samt gå till Blondiies jullista och tala om att du gjort den så vi ser hur många man kan sprida en lista till genom ETT inlägg! Skriv i inlägget du gjort den samt din adress eller nått annat skoj =D Tror ni 100 personer gör den? Det återstår att se!!!

Har du köpt en chokladkalender?
Nej, inte i år faktiskt.

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Har ju inte köpt någon, men skulle aldrig öppna för tidigt..

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Nej, har några kvar.. puuuh!


Till vem är det svårast att köpa till?
Svärfar och syrrans sambo!


Dricker du alkoholfri glögg?
Japp! Men även glögg med alkohol i!


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

Julen = Tokstress!

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

Har bara sett ett avsnitt, men den verkade inge vidare, så den får 0 stjärnor av mig!


Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Sunes Jul! så klockren!!

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

Hmm... Finns nog ingen.. =P


Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Jag och gubben!

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Vi har inte plats för en gran tyvärr. =( Men när vi får plats med en så hjälps vi nog åt!

Plastgran eller äkta
Plast är ju smidigare, men äkta är ju alltid äkta!


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?
Jag älskar att göra andra glada, så ge bort gillar jag nog mest. Men är ju alltid kul att få julklappar också! =D

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

Både och! Man vill ju ha snön på julafton, men samtidigt har vi lust att dra till värmen o slippa all julstress!

Känner du någon julstämning nu?

Japp! Men vill ha lite schnööö! =D


När kom din julstämning?
När jag äntligen fick ta fram min fina ljusstake!

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
Hmm... Är väl vid 1:a advent.. Men jag fuskade lite i år! ;) Blev någon dag innan!

När julpyntar man?
Jag slängde upp lite tomtar när jag tog fram ljusstaken, men min mamma tar inte fram tomtar förän veckan innan jul. Så vad är rätt och vad är fel? ;)

Skickar du julkort?
Japp! Till några stycken!

Vilken senap till skinkan?
Äter inte skinka längre, men när jag gjorde det så ville jag ha stark och grovkornig senap!

Viktigaste på julbordet?
Julmust, rödkål, brunkål och surkål! Och självklart omelett med svampstuvning på! =D

Julmusik jag inte kan vara utan?
Jag är inte så glad i julmusik.. Så räcker väl att jag står ut på just julafton? ;)

Världens bästa jullåt?
Jadu..."Jag såg mamma kyssa tomten" är ju iofs rätt söt!

Julknäcke eller vörtbröd?
Vörtbröd!

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Mammas goda chokladrispuffar eller vad man ska kalla dem! Nej, jag gör inte julgodis själv!

Vilka traditioner har ni?
Frukost bestående av tomtegröt. Fick alltid nån julklapp i strumpan när jag var liten..
Äta
Kalle
Julklappsutdelning
Godisätande och slappande i soffan!

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Det är ju kul att slå in själv!! =D


Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt

Hemma - borta?

Och slutligen....


5 Fördelar med julen enligt mig:

  • Mys med nära och kära!
  • Snön...om vi nu får någon
  • Julöl! ;) Och julmust!!
  • Mysig belysning överallt!
  • Julgodis!

5 Nackdelar med julen enligt Fröken mig:

  • Stressen
  • Att inte kunna vara hos alla samtidigt
  • Tanken på alla ensamma människor som ej har någon att fira med
  • Återigen stressen
  • Att tomten slutat komma till oss. =/



Kommentarer
Postat av: Jannike

jag önskar mig alltid en masssor me saker :D men som sagt men e ju barn forfarande :D Neee de var mest ta de lungt, de får bli plugg för min del i morron när min hund klipper sig

2008-12-10 @ 15:29:38
URL: http://lassiie.bloggerska.se
Postat av: Jannike

ohja klart ja har de ;) en bordecollie softie e de :D så ser ut som ett får



Tackar detsamma, hoppas du får en goo onsdag

2008-12-10 @ 15:33:21
URL: http://lassiie.bloggerska.se
Postat av: Anonym

ja det är ju de. jag lessnade på allt och bad mamma & pappa skriva en önskelista. tråkigaste listorna ever men då vare bara att gå o köpa lite. så de känns så bra o va klar :)

nu kan jag njuta av december istället !



oh kul lista, den ska jag kopiera och göra sen :)



KRAM

2008-12-10 @ 15:47:46
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Jannike

ja dem är ju de, så sööta och mjuka och så underbara

2008-12-10 @ 15:58:09
URL: http://lassiie.bloggerska.se
Postat av: Liene

Ska noggöra listan senare eller imorgon, nej då hinner jag inte, men på fredag nog:)

2008-12-10 @ 15:59:31
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Pussy Cat

Tjohoo!

Jo jag vill oxå utomlands, igen:)

älskar att resa! :)

Ska precis göra den där jul listan nu tänkte jag:P

pözz!

2008-12-10 @ 16:08:34
URL: http://zandrabeautiful.blogg.se/
Postat av: Jannike

Jag har dock problem med katter, e rädd för dem :D

2008-12-10 @ 16:12:47
URL: http://lassiie.bloggerska.se
Postat av: ida

nej jag vet, så sjukt jobbigt och städa. men så värt de efterråt :)

jag längtar lite tills de är dags för stora julstädet, allt blir så mysigt då ! ;D tihii

KRAM

2008-12-10 @ 16:14:48
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

hejje! va skoj du ville vara med=) ser ut som du är vegeterian iaf=)

alltid skoj att se folks svar, det blev tokrätt=)

ha en supermysig kväll!!! kramis

2008-12-10 @ 18:15:25
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: juliasbullar

värst va julmysigt det var häär! :D

2008-12-10 @ 20:21:19
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: emma

Tog din lista.. Den va kul att göra ;)

2008-12-11 @ 18:20:54
URL: http://angelwithoutwings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback